بستن پریلودر
به نرم افزار حسابداری طیف خوش آمدید
  • تهران
  • 09123853874
  • info@tyfe.ir
  • 8 تا 8 شب

محصولات

نرم افزار حسابداری طیف

شرح کلی برنامه طیف :

این برنامه با تجمیع برنامه های بازرگانی (شامل خرید – فروش – برگشت از فروش – برگشت از خرید) و برنامه خزانه داری  ( دریافت وجه – پرداخت وجه ) کلیه عملیات مالی و انبار داری هر مجموعه ای که اقدام به خرید و  فروش کالا می کند را پاسخگو می باشد.

این برنامه برای چه کسانی مناسب است؟

هر چند که بستر ایجاد  و رشد برنامه طیف عمده فروشی های رنگ و رزین می باشد اما در نگاه کلی می توان گفت که هر بنگاهی که کار خرید و فروش کالا انجام می دهد و دارای انبار کالا است این برنامه پاسخگوی تمام احتیاجاتش می باشد.

شناسه محصول: tyfe-softwer دسته:

توضیحات

وجه تمایز طیف با سایر برنامه های مشابه

عمده تفاوت این برنامه با برنامه های دیگر در نحوه محاسبات درصد تخفیفات و درصد عوارض و مالیات بر ارزش افزوده هنگام وارد نمودن فاکتورهای فروش می باشد که در ذیل با ذکر یک مثال به توضیح آن می پردازم.

در حوزه رنگ فروشی ها یک بنکداری را تصور کنید که نماینده چند شرکت رنگسازی می باشد و علاوه برآن محصولات شرکتهای دیکر را از سایر عمده فروشها تهیه کرده و توزیع می نماید. مشخص است که تولید کننده ها برای رقابت با یکدیگر بسته به معروف بودن و یا نبودن برندشان درصد تخفیفاف مختلفی را برای یک محصول مشابه ارائه می دهند. مثلا برای یک قوطی رنگ کرم روغنی یک کیلویی، شرکت A  میزان 5% تخفیف و شرکت B  میزان 10% درصد تخفیف ارائه می دهد.

علاوه بر درصد تخفیف موضوع دیگر درصد عوارض و مالیات بر ارزش افزوده می باشد. با وجودیکه قانون مالیات بر ارزش افزوده یک قانون واحد می باشد، شرکتها گاهار  درصدهای متفاوتی را تحت این عنوان بر محصولات خود اعمال می کنند. در مثال بالا ممکن است شرکت A  میزان 3% و شرکت B   میزان 4% به فی محصول خود اضافه کند.

راه حلی که اکثر قریب به اتفاق برنامه های موجود در بازار در پیش گرفته اند بشیوه زیر می باشد:

الف ) طبقه بندی مشتریان مثلا در سه گروه عمده فروش ، فروشنده سیار ، مغازه دا

ب  )  تعریف درصدهای مختلف برای این سه گروه در هنگام تعریف شناسنامه کالا

اشکالی که بر این روش وارد است این است که فرض کنید آقای ایکس و آقای ایگرگ هر دو بصورت مغازه دار در برنامه تعریف شده باشند و بنکدار ما بخواهد یک محصول یکسان را به آقای ایکس با یک درصد تخفیف و به آقای ایگرگ با درصد تخفیف دیگری بفروشد. در اینجا وی مجبور می شود با ماشین حساب مبالغ درصدهای مزبور را محاسبه کرده و بصورت دستی در پایین فاکتور اضافه و یا کم نماید.

برای رفع این اشکال ما علاوه بر گنجاندن موارد الف و به  کاربر اجازه می دهیم  تا  این درصد ها را در هر خط از فاکتور تغییر دهد. برای درک بهتر به فرم ورود اطلاعات فاکتور فروش برنامه طیف که در زیر آمده توجه کنید:

 

روشهای چاپ فاکتور:

فاکتور بالا را می توان به سه روش مختلف چاپ نمود. در روش اول درصدهای هر خط بر روی فاکتور چاپ می شوند مانند:

در روش دوم درصدها چاپ نمی شوند ولی روی فی و مبلغ هر خط تاثیر خود را اعمال کرده و این موارد بصورت خالص چاپ می شوند.

 در روش سوم بصورت جامع درصدها و مبالغ ناخالص در کنار مبالغ خالص بصورت یکجا چاپ می شوند

در پایان این مطلب امیدواریم که توانسته باشیم گوشه ای از حق مطلب را ادا نموده باشیم. در صورت وجود هر گونه ابهام از طریق وارد نمودن اطلاعات تماس خود در لینک کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت.

مزیت های این برنامه :

1 – سهولت فهم برنامه : اکثر قریب به اتفاق کسبه و پیشوران برای کار با  سیستم های حسابداری که مبنایشان سند حسابداری می باشد مشکل دارند و چون طیف عملیات مربوط به سند حسابداری را به صورت نامحسوس در پس زمینه انجام می دهند، پس درک و استفاده آن برای اقشار فوق الذکر بسیار راحت صورت می پذیرد.

2 –  جامعیت برنامه :  به جرات می توانم بگویم که این برنامه پاسخگوی صد در صد نیازهای مخاطبین خود می باشد. لازم بذکر است که بسیاری از برنامه های رقیب، در بدو امر  یک نسخه ابتدایی را به کاربر می فروشند و سپس با درخواست مشتری وجوه اضافه تری را برای فعال سازی قسمت دیگر برنامه خود مطالبه می نمایند.

3 – راحتی کاربری : طی دوره کاری طیف با افرادی مواجه شده ام که قبلا تجربه خرید برنامه  های دیگری را داشته اند و بعد طیف را نصب کرده اند. همگی این افراد اعتراف می کنند که کار کردن با طیف خیلی راحتتر از کار کردن با برنامه ها مشابه می باشد.

4 – تخفیفات و ارزش افزوده : بسیاری از برنامه های فعلی این تعاریف را در قسمت تعریف شناسنامه کالا انجام می دهد، ولی طیف علاوه بر قسمت فوق  این عملیات را در سطح فاکتور نیز انجام می دهد که انعطاف برنامه را دو چندان می کند.

5 –  گزارش گیری قوی : کاربر در هر فرم با مشخص نمودن پارامترهای دلخواه گزارش خود بی اغراق می تواند بی نهایت گزارش مختلف را اخذ نماید. گرفتن  گزارشاتی مانند سود زیان بصورت کلی، یا بر اساس گروه محصولات، یا بر اساس یک محصول مشخص، یا بر اساس یک فاکتور مشخص از بدهیات طیف می باشد.

6 – کار در شبکه و امنیت : این برنامه بر روی محیط شبکه براحتی قابل استقرار می باشد. با تعریف کد کاربری انحصاری برای هر استفاده کننده کارهای آنها از هم تفکیک می شوند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نرم افزار حسابداری طیف”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *